tisdag 28 april 2009

StenÄlg o Fiske
















Storfiskare N.Y som (tjatat)en längre tid om att plocka upp den gamlagäddan? Gärtrud, som lurar i vassen utanför MANSION=(se tidig blogg)plockade upp mig after work! Innan vi lämnar STAN så hämtar jag upp den Äldre generationen Y och tigger till mig en kopp med macka på altanen innan avfärd. Sen plattan i ASFALTEN(Gärtrud får ju inte somna)Väl på MANSION har fiske/koppla av adrenalinet skjutit i höjden! Lasta kärran, småspring ner till båthuset,i med ekan,ut till (fiskebåten),vrid om nyckeln, in mot Ms åretruntbrygga för att välkomna ombord samtliga passagerare.SITT NER I BÅTEN! Efter några timmars fisk, utan en J----la (ÄNDA) fisk så gasar vi hemåt MANSION igen rätt nöjda en då med utflykten! Väl i bilen för hemfärd så konstaterade vi att hade vi tagit med Bössorna så hade grillsommaren varit Fullfrys med både det ena och andra. Innan godnattssömn så hann jag med ett (nattsamtal)med vännen M.H som bokade om mitt planerade morgondagsprogram! Somnade så välmående att man funderade på om man var i en dröm. JAG VILL TACKA LIVET=Arja.S sångtext. Mot nya äventyr ALLA mina läsare ps kan man kalla gårdagen en CARPE DIEM=M.G! Kramar er ALLA!!

1 kommentar:

  1. Shit vilka fina "vatten" bilder,me like!!!
    Ser såå skönt ut..
    Må gott,kram MG

    SvaraRadera