tisdag 28 april 2009

PAPPAS ÄLSKLING




Åter en dag att lägga till handlingarna! Hej föresten ALLA som läser,tidig morgon för att hinna ALLA VIKTIGA saker som jag nu håller på med. Långprom med Husse på morgon/förmidd neråt CITY husse hade papper för komplettering som skulle in, SATT FINT utanför hela tiden. Gick sen vidare och tog en kopp o glass där Vimman en gång utgick från, satt/låg skönt i gräset/stolen och njöt av bara F-n. God glass och gott vatten fick vi i oss.Gick sen förbi Färgargården för att ta en glass o kaffe TILL?, nä men fick en signal på telefonen det var en bekant röst som skulle fika, så jag hängde på en påtår åt det håll nosen pekade. Väl där så fotade jag Pompoms del för att göra något skojigt av senare!! Hem för en lättare lunch och ögonlocksstängning(hade ju ett samtal på gång som jag inte var speciellt orolig för men Väldigt nyfiken på). Och som jag befarade innan så var allt enligt konstens alla regler glassklart. Stormen i vattenglaset visade SÄJ! vara några små krusningar , men saker av denna karaktär skall tas på största (möjliga ty)? allvar, och inte låta börja gro så att det till slut vuxit och blivit en (lukta under) kork"EK"en. Medans jag var på samtal så var våran Pompom själv hemma i köket trodde jag när jag kom hem. Men öppnar dörren och hunden som har YLAT=ursprungras= VARG!hörs inte för fem öre.Annar oråd, kommer ut i köket papprena som jag la på bänken visste jag skulle vara i pusselbitar. Men att Pompom lyckades puffa undan ett bord för att sedan använda samma nos till att puffa undan skjutdörr nr1 och väl i badrummet tömma upp, nej flåt tugga på Ericas tvättakroppensvampar som hängt på krok en bit upp var mer en supraice.När jag då inte varken hört eller sett ODJURET så börjar mina tankar gå åt hållet, hon har lyckats både öppna/låsa balkongdörren för att sen troligen FLYGA ner 3trp till grannen men ICKE. J.S brukar iof leka kurragömma med pompom men nu hade hon väl ändå hittat gömstället med stort G. När jag väl SKJUTER upp dörr nr2 så har pompom lyckats trycka denna skjutdörr som non sorts kattluckvariant var vid den slagit igen bakom denna rumpa som jag tidigare nämnde, för att på WC ligga trött i mörkret och NÄSTAN sova när jag hittar na. Zoo long till nästa gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar