onsdag 29 april 2009

Målardagen med matstund!
















ALLA mina läsare hej! Halvdag på favofiket Nr1, men idag kunde(fick man inte)bara fika o sola inte. Nä hönsmamman nr1 hade fixat måleriverkstad på altanen, greppa varsin pensel o KÖR hade hon väl tänkt vräka ur sig! Syster som har utövat detta moment förut körde igång så att svetten lackade?!! jag för min del körde den mer långsamma stilen(man vill ju inte vissa hela registret)så att man måste komma så fort det ska målas HUS? oxå. Trevligt sällskap, gott kaffe god mat och en riktig lite sötis, som gjorde en fin teckning till mig. Inte att förglömma den för dagen riktigt duktiga kock som dök upp,(lyllo kille som får henne)TACK FÖR MATEN! Var tyvärr tvungen att tack nej till kaffe på maten, för med lånad bil som skulle ut på vidare äventyr men sin ägare var jag tvungen(snyfft) o dra. J.S agerade chafför och släppte av morbror med pompom i ena kopiator/skrivare i andra handen. Väl hemma fick GUBBEN sina 5 min på locket, blir lite trött när man har ätit! Pompom som har fått frisk luft o bus somnade oxå på maten, började prata? i sömnen drömmde alla gånger om sin kille Giz, som hon nog mer en gärna hade velat komma in till. För lite närkontakt av sexte graden? men så skojigt ska dom inte få ha! Se vad kvällen har i sitt sköte, eller om man bara är helt enkelt. Tack hönsmammorna för idag.

4 kommentarer:

  1. Okäj!Det behöver målas i köket, i källarförrådet,fixas lite lister etc etc etc.Men det fixxxxar ju Du med hjälp av lite kaffe-fjäsk märker jag.Oh maj gadd sååå händig!
    Ha det du!

    SvaraRadera
  2. P.s:om det bara är dä som behövs,så kanske jag kan få till en teckning eller två med nån streckgubbe!!!Ha...
    Måste nog köpa ett hundratal majsburkar imorrn BTW alltså!

    SvaraRadera
  3. Ring OM du vågar!!?? J har väl inte tummen mitt i din kropp heller?

    SvaraRadera
  4. MEN HALLÅ::::::
    Uppdatera då människa!
    Eller har det varit "hardlife" på sistone???Hm.
    Idag är ju för fasen "röd dag" & allt!!!

    SvaraRadera