onsdag 22 april 2009

Fika här o där











God eftermidda ALLA mina läsare!! Fullrulle direkt, ut till Favofiket för en snabbkopp och lite fotografering och lite snack(s) icke!. Sen plattan i mattan förbi en SÖNDAGSBILIST I HATT, tror ja, han inte se! Nu la vi i femman och gled sakta längre ut på LANDET, dagen till ära kände man den där goa landetluften i bilens ventilationssystem, MU. Väl framme på nästa fik bra service där oxå(majsomittilivet) kan brygga kaffe hon. Gjorde ettan på gästtoan och såg att det satt ett stycke skylt i pojkars ögonhöjd, jaja bara ta borsten och göra rent, efter sig och ANDRA tydligen, visst en droppe på kanten kan ha varit min men dom droppar som jag fick ta till SUPERtvätt för att med kraft skura bort hade jag kanske lämnat senast jag var där TYP många besökare efter mig sen. Han knappt vrida om nyckeln, när det bjöds påtår på FAVOfiket nr1, med hembakad äpplekaka,MUMS.Favofiket hade nu fler gäster varvid den yngsta kom undertecknad rätt bra överens med. Har ju egen erfarenhet av såna små varelser, pappas älskling har ju varit i samma ålder så man vet ju hur det funkar om jag säger så. Dom små ljuden varelsen knystade, berodde ena gången på att det var tråkigt att höra hur det kacklades runt fikabordet, andra gången gör man säg hörd när det är matdax. Undertecknad började rota efter fotoapparat för att eventuellt få med det lilla livets sugreflex, men när FLASKAN åkte fram tyckte jag att det inte va lägge att störa den lilla i sin lunch. Ska i ärlighetens namn säga att med den lilla i famnen, gåendes husesyn för att lära våran framtid vad LAMPA ä, TAVLAN, och ett o annat som vi grabbar snackar om(hemligt), så mådde man rätt gott. In till STORA staden för en snabblunch hos min mor med blomsterflickan J som matgäst, sen vidare hem med pompom på v-sida om cykeln, joggar bra husses tjej. Snabbt överslag med dottern om vad som är på G. Sen ner till rastgården så att pompom fick busa med sina BÄSTA kompisar, var lite halvseg när jag gick hemåt för att på "ballen"=Inglasad Balkong, avnjuta en kopp i soldiset. Nu ska vi snart ha kvällsmat sen TIDIGkväll=slöglopåtvn. På återskrivande ALLA mina läsare

1 kommentar:

  1. Men skriv ett brev till "Rent hus" då!!!!
    Tack för goda rulltårtan till kaffet!...
    Kram Cafe 2:an

    SvaraRadera